معرفی لیگ ها
برای مشاهده ی فایل کامل شیوه نامه ی کدنویسی پایتون کیوآر کد را اسکن نمایید.
معرفی لیگ
اهداف مسابقه
- تشویق دانشآموزان به یادگیری برنامهنویسی با پایتون.
- افزایش توانایی حل مسائل الگوریتمی و محاسباتی.
- فراهمآوردن فضایی رقابتی و دوستانه برای توسعه مهارتها.
- استفاده از تواناییهای پایتون برای حل چالشها و ارائه راهکارهای نوآورانه.
- برنامه نویسان برتر برای حضور در عرصه های جهانی انتخاب میشوند.
شرایط شرکتکنندگان
- گروه سنی مجاز: پایههای دوره اول و دوم متوسطه مجاز به ثبت نام می باشند.
توجه : دانشآموزان پایههای پایینتر از گروه سنی مجاز، در صورت تمایل میتوانند در این لیگ شرکت کنند؛ اما سنجش آنها بر اساس معیارهای دانشآموزان اولین پایه مجاز صورت خواهد گرفت.
- امکان شرکت بهصورت انفرادی یا تیمهای دو نفره وجود دارد.
- الزامات فنی شامل:
لپتاپ شارژ شده به همراه سه راهی برق با حداقل سه متر.
- مقدمه :
مسابقات برنامهنویسی لیگ پایتون فرصتی منحصربهفرد برای ارتقای مهارتهای برنامهنویسی و بهکارگیری زبان پایتون در حل مسائل خلاقانه و کاربردی است. این زبان قدرتمند، همچون ابزاری کارآمد در دستان برنامهنویسان، پلی بهسوی آیندهای هوشمند میسازد. در این رقابتها، دانشآموزان نهتنها تواناییهای فنی خود را به چالش میکشند، بلکه با الهام از مرام و جوانمردی اسطورههای ایرانی، روحیه همکاری، احترام و انصاف را در میدان دانش و خلاقیت به نمایش میگذارند.
اینجا، جایی است که دانش، اخلاق و افتخار در کنار هم معنا پیدا میکنند.
- اهداف مسابقه:
- تشویق دانشآموزان به یادگیری برنامهنویسی با پایتون.
- افزایش توانایی حل مسائل الگوریتمی و محاسباتی.
- فراهمآوردن فضایی رقابتی و دوستانه برای توسعه مهارتها.
- استفاده از تواناییهای پایتون برای حل چالشها و ارائه راهکارهای نوآورانه.
- برنامه نویسان برتر برای حضور در عرصه های جهانی انتخاب میشوند.
- شرایط شرکتکنندگان:
- گروه سنی مجاز: پایههای دوره اول و دوم متوسطه مجاز به ثبت نام می باشند.
توجه : دانشآموزان پایههای پایینتر از گروه سنی مجاز، در صورت تمایل میتوانند در این لیگ شرکت کنند؛ اما سنجش آنها بر اساس معیارهای دانشآموزان اولین پایه مجاز صورت خواهد گرفت.
- امکان شرکت بهصورت انفرادی یا تیمهای دو نفره وجود دارد.
- الزامات فنی شامل:
لپتاپ شارژ شده به همراه سه راهی برق با حداقل سه متر.
- روند برگزاری مسابقه:
مسابقه بهصورت Local و در محیط ویندوز انجام میشود.
- مقررات:
- استفاده از اینترنت ممنوع بوده و منجر به حذف تیم از مسابقات خواهد شد.
- کمیته داوری در طول مسابقه نظارت کامل بر روند اجرا دارد.
- شرایط اختصاصی اثر:
- زبان برنامهنویسی: شرکتکنندگان فقط مجاز به استفاده از زبان پایتون هستند.
- ابزارها و توابع: امکان استفاده از ماژولها و توابع آماده پایتون وجود دارد، به شرط اینکه شرکتکنندگان به نحوه عملکرد آنها آشنایی داشته باشند.
- تعداد سوالات مسابقه: بین 4 تا 6 سوال و به زبان فارسی می باشد.
- مدت زمان:زمان اختصاص داده شده برای مسابقه 3 ساعت می باشد.
- نحوه ارسال مستندات برنامه:
دانشآموزان باید فایل پروژه و مستندات خود را به صورت یک فایل زیپ شده (RAR)یا (ZIP) که نام فایل با شماره کد ملی نامگذاری شده است را از طریق سایت رسمی مسابقات به آدرس WWW.KIDCOD.IR بخش آپلود فایل ارسال کنند.
مستندات شامل: سورس کد برنامهها ، فایلهای اصلی برنامه،تمامی منابع نرمافزاری (در صورت استفاده از کتابخانهها، فریمورکها و افزونهها) و لیست وابستگیها فایل requirements می باشد.
- نتایج مسابقات :
- نتایج مسابقات، همراه با اهدا مدال و لوح تقدیر، به تفکیک پایه و بر اساس شاخصهای مختلف به صورت محسوس و نامحسوس توسط داوران ارزیابی و در روز اختتامیه اعلام خواهد شد.
- افرادی که بیشترین امتیاز را کسب کند، برنده مسابقه خواهند بود.
- با رعایت این قوانین و با استفاده از خلاقیت خود، میتوانید برنامه ای طراحی کنید که در این مسابقه بدرخشد.
- اختتامیه مسابقات در سایت رسمی مسابقات به ادرس KIDCOD.IR اطلاع رسانی خواهد شد.
- هرگونه تغییر در زمان بندی و شیوه اجرایی مسابقات صرفا از طریق سایت رسمی به آدرس KIDCOD.IR اطلاع رسانی خواهد شد و خارج از آن به هیچ عنوان مجاز و مورد تایید کمیته برگزاری نمی باشد.
- در صورت اصلاحیه های فنی در شیوه نامه مسابقات ، اطلاع رسانی از طریق سایت رسمی حداکثر تا یک هفته قبل از زمان برگزاری انجام خواهد شد.